שרת התחבורה: "הרכבת תופעל בשבת"; בימין תוקפים

אבי רבינא ואיתי גדסי No Comments on שרת התחבורה: "הרכבת תופעל בשבת"; בימין תוקפים

שרת התחבורה מצהירה כי תפר את הסטטוס קוו המקובל במדינה ותפעיל את הרכבת הקלה בגוש דן גם בשבתות ובמועדי ישראל | ראשי המפלגות הדתיות והחרדיות תקפו את ההצהרה ואת מיכאלי

עבודות הרכבת הקלה בתל אביב צילום: Moshe Shai/FLASH90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

פירצה חמורה בחומות הסטטוס קוו בישראל: שרת התחבורה היוצאת מרב מיכאלי מצהירה באולפן 'פגוש את העיתונות' בחדשות 12 על מחטף אותו היא תקדם בטרם יציאתה ככל הנראה בחזרה אל ספסלי האופוזיציה: "אני ביקשתי וקיבלתי מנת"ע את המשמעויות להפעלת הרכבת הקלה בשבת, ואני שמחה להודיע שהחל מעוד שנה, הרכבת הקלה בתל-אביב והסביבה תפעל גם בשבת. זאת החלטה שלי, קיבלתי אותה בעקבות כל המשמעויות שהובאו לפני וככה זה הולך להיות.

"תחבורה ציבורית בשבת זה דבר שנמצא בהסכם הקואליציוני שלי מול יאיר לפיד, זה נמצא בעבודה שעשיתי במשרד התחבורה כל השנה, זה נמצא בכל ישיבת סיעה כל שבוע, כשנשאלתי ואמרתי שאני עובדת על זה, אתם יודעים בדיוק מה מנע את זה, ועכשיו זה לא מונע את זה. זאת החלטה שלי כשרת התחבורה" אמרה.

"עד היום רציתי לשמור על הקואליציה ואכן שמרתי על הקואליציה, עכשיו אין קואליציה לשמור עליה, ויש חובה אזרחית לציבור הישראלי שהיא כל כך גדולה. אף ממשלה לא תקח עכשיו אחורה שום החלטה בנושא תחבורה ציבורית בשבת, כי זה פוגע בהכי חלשות וחלשים במדינת ישראל. אני לא נזכרתי בזה עכשיו, זאת עבודת מטה שנעשתה ויש הרבה דברים עוד שנמצאים במשרד המשפטים".

אני שוב חוזרת ואומרת" הדגישה השרה: "ההחלטה על הרכבת הקלה זו לא החלטה שצריכה לא כנסת ולא ממשלה. זאת החלטה של שרת התחבורה. ושר תחבורה הבא לא יהפוך את זה משום שהרכבת כבר יצאה מהתחנה, הוא לא יהפוך את זה משום שזה הדבר הנכון לעשות. אני קיבלתי החלטה ודואגת שבעוד שנה הרכבת הקלה תסע בשבת ואין ממשלה שתקח אחורה את ההחלטה הזאת. אני אומרת לכם את זה בוודאות".

יו״ר ש״ס, אריה דרעי, בתגובה להחלטת שרת התחבורה מיכאלי להפעלת הרכבת הקלה בשבת: "מרב מיכאלי, שדרדרה את מפלגת מפא״י ההיסטורית לגבולות אחוז החסימה ומהווה סמל הכישלון בכל נושאי התחבורה ומכת הפקקים בישראל, מנסה להיאחז בקרונות הרכבת הקלה כדי שזו תעביר אותה את אחוז החסימה, תוך כדי דריסת השבת והזהות היהודית של המדינה. בושה!"

"כדאי שתדע, שכל מי שניסה לפגוע בשבת נחל כישלון חרוץ! בקרוב ובעזרת ה׳ נחזור לממשלה ונשליך את כל ההחלטות המקוממות של השרה מיכאלי לפח האשפה של ההיסטוריה. אנחנו נשמור על הסטטוס קוו של המדינה וכבוד השבת, כפי שרוב הציבור בישראל רוצה" הצהיר דרעי בתקיפות.

יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ מגיב לדבריה של מרב מיכאלי על שינוי הסטטוס קוו והפעלת הרכבת הקלה בשבת: "במקום לטפל בקטסטרופה בתחבורה שכל אזרחי ישראל סובלים ממנה מעדיפה מרב מיכאלי לפזר סיסמאות ריקות. בממשלת הימין שנקים בעז"ה אנחנו נדאג לבטל כל החלטה שפוגעת בצביון היהודי של המדינה ונשמור על השבת וקדושתה כיום המנוחה הלאומי".

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מאיר פרוש אמר בתגובה: "שרת התחבורה של מדינת תל אביב, שדרדרה את מצב התחב"צ בישראל לשפל חדש, מבטיחה כי אם תישאר בתפקיד תתמקד בדבר היחיד שהיא טובה בו – להרוס. ההיסטוריה מוכיחה שמי שמתעסק עם השבת נכשל. בעז"ה בז' בחשוון גם מיכאלי תהפוך להיסטוריה".

עוד הוסיף פרוש: "הערב מתברר שוב מה שבמהלך החצי שנה האחרונה, הודענו שאין לנו אלטרנטיבה, כי אנו בקואליציה רק עם מפלגות חרדיות ומפלגות שיש להם אהדה וקירבה למסורת, ולא ההיפך חלילה״.

ח"כ הרב אורי מקלב על הודעת שרת התחבורה כי תפעיל את הרכבת הקלה בגוש דן בשבת קודש: "כל ההכרזות הפופוליסטיות המנסות להציל את מפלגתה המדשדשת סביב אחוז החסימה, היא יודעת היטב את המשתקף בסקרים הפנימיים שלנו בהם היא אינה עוברת את סף הכניסה לכנסת. היה עדיף שתענה קודם תשובות על הכשלים שלה בניהול משרדה, נהגים שוהים שעות רבות בפקקי ענק, וחוסר התפקוד בתחבורה הציבורית, הפגיעה בפריפריה ועליית מחירים בכל הארץ, העיכובים בעבודות בכל תחומי המשרד".

מקלב הוסיף: "לצערנו כאשר המשרד אינו מתפקדת בוחרת שרת התחבורה להסיט את השיח מהמשבר בכבישים על ידי הפגיעה בשבת. כאשר הרכבת מעכבת את פתיחתה מהמועמד המתוכננן דבר שיביא להפסדים כספים אדירים לקופת המדינה בוחרת שרת התחבורה להשתלח בשבת קודש".

יו״ר יהדות התורה הרב יצחק גולדקנופף על הצהרת שרת התחבורה בעניין הפעלת הרכבת הקלה בשבת: "הדבר הנכון היה להתעלם מדבריה חסרי התוחלת של מיכאלי, מכיון שאין שום היתכנות שהדבר ייצא לפועל וברור לכל בר-דעת שההצהרה היא ניסיון נואש שלה לצלוח את אחוז החסימה. מיכאלי הפכה את מפלגת העבודה למפלגה אבודה. בכל זאת, אני מביע מחאה על הדברים מפני שעצם אמירתם היא פגיעה בכבוד השבת וקדושתה. יהדות התורה לא תאפשר חילולי שבת במדינה יהודית".



0 תגובות